A kiegészítővel megjelenik egy új másodlagos képesség, az Archaeology (Archeológia, Régészet). A régészet az első új másodlagos (így szabadon, korlátok nélkül megtanulható) foglalkozás, amely az ismert begyűjtő (gathering) kereskedelmi foglalkozásokhoz hasonlóan működik. A régészet a Kataklizma folyamán felszínre került letűnt civilizációk után hátrahagyott relikviákat gyűjti be. A megtalált kincsekről a személyes régészeti naplóba készül leírás, és a megszerzett darabok után különféle jutalomtárgyak (díszállatkák) járnak, de el is lehet őket adni. A régészet egy újabb mini-játékká is vállna, mint a horgászat, de az új foglalkozás egy fontos tehetségbeli újdonság előtt tárja fel a kaput..
A Titánok Ösvényei a régészet fejlődésével egyidejűleg érhető el. A kiegészítő utáni maximális 85. szintű karakter választhat Azeroth planétáját átformázó 6 titán (AmanThul; Eonar;Norgannon; KhazGoroth; Aggramar; Golganneth) útja közül egyet. A választott titán aspektusaként a Rúnaművesség (Inscription) elsődleges foglalkozása után megjelent Glyph (Rúna) menü mellé egy új ablak épül be, amely egy új rúnatípusnak, a Ancient Glyph ("Ősrúna") ráolvasásoknak biztosít helyet. Ez az új rúnarendszer teljes mértékben független a Rúnaművesség által készített kaszt-specifikus, szintfüggő rendszerétől, és lenyomataitól. Az új rendszer a játékos küldetései, más játékosok elleni fellépései (PvP), vagy kereskedelmi tevékenységei során fejlődik. Az eddigi információk alapján az ősrúnák rendszere -mivel maga a lehetőség eleve a maximális szintről indul- külön szintekből állnak, amelyeket csak hetente lehet növelni, és csak folyamatosan, a korábbi rúnajeleket kioldva lehet egyre magasabb fokon elérni a Panteon választott teremtőjének rögös útján. Az ősrúnák (legalábbis a bemutatott Golganneth titán aspektusának példája esetében) a karakter mind passzív, mind aktív képességekből szemezgethet, vélhetőleg a választott út határozza meg az ősrúnák milyenségét. A legfrissebb hírek szerint a Titánok Ösvényeit valószínűleg nem teszik bele a játékba, helyette Medium Glyphekkel bővítik a játékot.
A régészet mellett a korábbi professzionálisabb előállító szakmák, tehát a Kovácsolás (Blacksmithing), az Ékszerészet (Jewelcrafting), a Szabóság (Tailor), a Mérnökség(Engineering), és a Bőrművesség (Leatherworking) új lehetőséget kapnak, a Reforging, azaz az Újraalkotást. Az újraalkotás során a karakter által hordott felszereléseken található tulajdonságbónuszokat lehet módosítani. Az eddig ismert példa, hogy egy kovácsolt tárgy által adott Erő-Ügyesség bónuszt lehet felezni, a példa esetében a +50 Ügyesség feleződik +25 Lélekre,és +25 Ügyességre. Természetesen az újraalkotás lehetőségeit a karakter választott szakmája fogja befolyásolni, így a nehéz páncélok átkalapálása a kovácsok sajátja, a mérnökök a bizsuikat módosíthatják, az ékszerészek a gyűrűiket, és egyetlen nyakéküket finomíthatják és így tovább. Arról nincs információ, hogy a tárgy által biztosított statisztikai változókat (kritikus találati esély, elkerülés :stb) is lehet-e módosítani, vagy sem.
Szavazás