A játék egy fiktív univerzumban játszódik, ami rengeteg jól elkülöníthető atmoszférájú és élővilágú zónákból (zone) tevődik össze. Az elérhető zónák lehetnek a Szövetség, a Horda vagy semleges oldalon is attól függően, hogy mire szánták a készítők. A 1-20. szintig terjedő zónák többnyire az egyik oldal kezdőhelyeiként szolgálnak, 20. szint felettiek már semlegesek.
A készítők maximalizálták a határokat, amelyek persze a tengerben végződnek. Jól kivehetőek az óceáni vízi határok, az elsötétedett víz már pályán kívüli területnek veszi a rendszer, átlépve (átúszva) pedig megjelenik egy különleges sárga csík, az erőlét (fatigue). Ez az érték gyors ütemben csökkent, semmiféle hatással nem lehet növeli vagy visszanyerni belőle, és ha bármiféle módon nem tér vissza a játékos a normál területekre (visszaúszás vagy teleportálás), akkor fulladáshoz hasonló halált hal. Ez vonatkozik mind a szárazföldi, mind a repülő hátasokra is. A Külvilág zónáin túl szintén nem lehet a végtelenségig továbbrepülni, az erőlét helyett ezt a világot láthatatlan és teljességgel áthatolhatatlan fal veszi körbe.
A város a World of Warcraft gazdasági, kulturális és szociális központja. A kisvárosban található postaláda (mailbox), kovács-, általános javakat adó, étel-italt felszolgáló, repülőmester, tanult foglalkozástanító és persze fogadó (inn) is, a nála is jelentéktelenebb tábor (camp) már csak az első öt lehetőséggel rendelkezhet (ha egyáltalán rendelkezik). A játékban a faji fővárosok (capital city) rendelkeznek olyan további szolgáltatásokkal, amelyeket a közönséges kisvárosok és táborok nem képesek nyújtani. A fővárosban található az aukcióház (auction house), a bank, a legképzettebb foglalkozás- és kaszttanítók, a fegyvermester, a hadvezér, az arénamester és a fodrászat (barbershop).
A faji fővárosban került, ellenséges oldalon álló játékos számára a város -szervertípusban függetlenül- ellenséges territóriummá válik, ezért automatikusan bekapcsolódik a "PvP zászló". Léteznek nem-faji fővárosok, az úgy nevezett menedék (sanctuary) státusú városok, amelyben minden játékosok közti harc (így a párbaj is) tiltott. A menedék státusú városok az eddig megjelent két kiegészítő fővárosaivá váltak és nem rendelkeznek aukciós házakkal és a mágus számára elérhető portáltanító (portal trainer) kivételével nem lehet találkozni más kaszttanítókkal sem. A repülőmester mellett megtalálhatók a faji fővárosokba vezető átjárók is.
Az goblin kereskedelmi hercegség által vezetett goblin városok nem rendelkeznek menedékjoggal, de a városba illetve annak közelében történő játékosok közti összetűzéseket büntetik attól függetlenül, hogy milyen kapcsolatban vannak a felek a városi őrséggel. Két goblin városban (Booty Bay és Gadgetzan) találhatók bankok és semleges aukciós házak is, de átjárók helyett csak légi fuvarozással és hajóval (lsd. BB<-->Ratchet) állnak kapcsolatba a játékos által elérhető városokkal. A goblin városok a semleges aukciós házak révén a 2 oldal közti kereskedelmet teszik lehetővé.
A World of Warcraft hatalmas világában való utazás megtételében az egyszerű kalandozók a gyaloglás mellett rendelkeznek könnyebb és praktikusabb lehetőségekkel. Minden karakternél van u.n. "otthonkő" (hearthstone); Az otthonkő segítségével a fogadóban található portás (innkeeper) a karaktert az adott fogadóhoz kötheti, így az otthonkő használatával visszatérhet oda a játékos. Néhány kaszt rendelkezik speciális lehetőségekkel, mint mozgási sebességnövekedést adó erősítőkkel-formákkal vagy képesek teleportálni illetve átjárókat nyitni meghatározott helyszínek felé. A PvE alatt elérhető találkozókő is az utazást könnyíti meg.
Egyes faji fővárosok közt speciális utazási formákat használnak a nagy távolságok leküzdésére: Stormwind és Ironforge között a gnómok által épített Deeprun Tram közlekedik oda és vissza, Orgrimmar és Thunder bluff között külön léghajó repül, Undercity és Silvermoon City között pedig egy varázsgömb (Orb of Translocation) segíti áthidalni a távolságokat.
A legtöbb városban és táborban található repülőmester (flight master), akinél a játékos befizethet egy légi útra. A légi utazás sokkal gyorsabb, mint a gyaloglás vagy a szárazföldi hátasok, továbbá biztonságos, hiszen repülés közben nem támadhatják meg a karaktert. Hátránya, hogy irányítani nem lehet, a táj jellegzetességeit bemutatva néha kitérőket is tehet út közben és csak felfedezett helyeken található táborokból a városokba oda-vissza lehet közlekedni vele. A Szövetség tagjai griffmadáron vagy hippogriffen utaznak, míg a Horda wyverneket, sárkánysólymokat és denevéreket használnak.
Azeroth világában a három kontinens (Kalimdor, Eastern Kingdoms, Northrend) közötti óriási távolságokat nem képesek megtenni a közönséges légi fuvarozás, ezért a Szövetség (és a goblinok) vitorláshajókat (boat), míg a Horda léghajókat (zeppelin) használ a távolságok leküzdésére. A hajó tatján és a léghajó fedélzetén viszont nem válik sérthetetlenné a játékos, mivel ezek mozgó területek, így szabadon járkálhat, ehet-ihat és harcolhat. Mindkét szolgáltatás ingyenes, viszont állomáshelyeikről automatikusan kikötnek majd kifutnak, ezért ha a játékos lekési az indulást, kénytelen lesz várni pár percet az oda-vissza közlekedő hajóra vagy léghajóra. A Szövetséges hajókon és a Hordás léghajókon őrség is található, de a fedélzeten tartózkodó kapitány és legénysége támadhatatlanok. A második kiegészítőben megnyílt Northrend kontinens déli, a Nagy Tenger (The Great Sea) felé néző partjainál atuskarr rozmáremberek saját "vízi teknős" fuvarozást is vállalnak.
A karakter bizonyos szintet elérve megszerezhet magának u.n hátas (mount) nevű tárgyat. A hátas segítségével a közönséges gyaloglási sebességét jelentősen megnövelő lény hátára kerül, viszont nem képes harcolni vagy varázsolni, csak ha leszáll róla, továbbá egy foglalkozást, a lovaglás (riding) képzettséget is meg kell tanulni, hogy egyáltalán használni tudja megszerzett paripáját. A lovaglás fejlesztésével a karakter egyre gyorsabb hátasok használatát tanulhatja meg, igaz, rendkívül drága foglalkozás. Az első szintű hátasokat ritka, a másodikat epikusnak nevezik.
Három hátasféle fordul elő:
A hátasok nemcsak gyakorlati szempontból hasznos tárgyak, hanem státusszimbólumok is, főleg ha egy játékos nehezen beszerezhető hátas büszke tulajdonosa.
Szavazás