MENÜ

Új insták

A második kiegészítő természetesen új instákat és portya-instákat is tartogat.

  • Utgarde Keep: Az új, viking-barbár szerű emberfaj, a Vrykulok központi erődrendszere, amely a Howling Fjord (Üvöltő Fjord) területén épült fel. Két, 5 fős csapatra tervezett szárnyra tagolódik.
    • Utgarde Keep (Utgarde Erőd; 70-72) - Az Utgarde Erődben az Üvöltő Fjordon lakó vrykul harcosok központja, és kiképzőhelye, ugyanakkor a befogott vörös őssárkányokat is itt szelídítik. 3 főellenség (ebből az egyik egy párost takar), a legutolsó Ingvar, a Fosztogató (the Plunderer), aki a sárkánylovasok parancsnoka.
    • Utgarde Pinnacle (Utgarde Csúcs; 80) - A létesítmény egyik oldalából kiinduló terület az erőd tetejéig visz fel. Az itt található harcosok a Lich Király valódi szolgái, többségben élők, de sok az élőholt is. 4 főellenség található itt, a legutolsó Ymiron király, a vrykulok névleges uralkodója.
  • The Nexus: Maligosz (Malygos) és az általa vezetett kék sárkányrend hadjáratot indított a halandó mágusok ellen, mivel az Mágiahordozó őrülete őket találta felelősnek az évezredekkel ezelőtti Ősök Háborújának közepén árulóvá lett Halálszárny pusztításáért, bár az öreg mágusgyík nem áll kapcsolatba a Lich Királlyal és az Élőholt Csapással. A mágikus erődrendszer a Borean Tundra (Északi Tundra) északnyugati részén található havas Coldarra szigetén fekszik. Két ötfős normál instára és egy 10 vagy 25 fős portya-instára bontható a terület.
    • The Nexus (A Kapcsolat; 71-73) - A csodás varázserőd földalatti barlangja, ahol az azúrkék sárkányok és bérenc mágusvadászok járőröznek. A varázsvonalakból kinyerhető hatalmas energia megcsapolásával foglalkoznak. 4 főellenség található itt, a legutolsó Keristrasza sárkánynő, aki egykor az Alexstraszat, az Életadót és a vörös sárkányrendet szolgálta, de a kék sárkányok elfogták, majd Maligosz partnereként kellett szolgálnia, később a megaláztatások és kínzások miatt megőrült.
    • The Occulus (Az Okkultság(?); 80) - Az erőd magasan elnyúló, kőkörökből és lebegő mágikus padozatoktól teli zsúfolt része, ahol tovább folyik a mágiával való kísérletezgetés. 4 főellenség található itt, a legutolsó (Ley-Guardian) Eregos Vonalvédelmező, aki a szétesett földdarabok tetején körözz, így ügyelve a kinyert mágiaesszenciák útjára.
    • Eye of Eternity (A Végtelenség Szeme; 80+) - A Nexus legmagasabb pontja, ahol maga a Mágia ura, Maligosz szárnyal, várva azokat, akik megmerik kérdőjelezni a varázslókkal szembeni "bölcs" elhatározását.
  • Azjol-Nerub: Azjol-Nerub az egykori Nerubiáni civilizáció központja volt, de a Második Háború végén a Lángoló Légió által megkínzott és újraformázott Nerzhul ork boszorkánymester újjászületett a valódi Lich Királlyá, majd megostromoltatta ezt a birodalmat. A nerubian harcosok sokáig ellenálltak, de az sötét nekromanciával szemben már ők sem tehettek semmit, így végül saját halott bajtársaik pusztították el szeretett hazájukat. A földalatti világ két ötfős instát biztosítva a Dragonblight (Sárkánymétely) területén található meg.
    • Azjol-Nerub (72-74;) - A nerubián városszövetség bejárata, ahol a legtöbb harcosuk elesett az élőhalott veszedelem elleni háborúk során. A vereség után most újra visszatértek a kapuőrök, csak élőhalottként, és legyőzőjük, a Lich Király oldalán. 3 főellenség található itt, a legutolsó az egész civilizációt eláruló bukott király, Anubarak.
    • Ahnkahet, az Ősi Királyságok (the Old Kingdoms; 73-75) - Egy kiterjedt nerubián városszövetség romjai, ahol most az élőholt királyhoz hű kriptaszörnyek és vezéreik uralkodnak. 5 főellenség található itt, a legutolsó Herald Volazj arctalan szörnyeteg, akit vélhetőleg a Twilights Hammer (Az Alkony kalapácsa) nevű titkos, az Ősistenek hatalomra kerülésén munkálkodó sötét szekta idézet meg.
  • Drakkari troll romok: A Lich Király felbukkanása előtt az egykori Drakkari troll civilizációt a primitív, barbár törzsek alkotta szövetség tartotta össze, de miután Northrend ura mindenre és mindenkire kiakarta terjeszteni hatalmát, ezek a jégtrollok sem menekülhettek meg förtelmes hadától, nem is beszélve arról, hogy társadalmuk káoszba süllyedt és a valaha magasztalt állatistenségeik többségét vagy elpusztították, vagy rabszolgaságba vettették, hogy belőlük szerzett erőket a végérvényesen elbukott birodalmuk védelmére használják fel. Két 5 fős instával rendelkeznek.
    • DrakTharon Keep (DrakTharoni Erőd; 74-76)- A Grizzly Hills (Grizzly Dombok) északnyugati vége, illetve a ZulDrak déli széle közé beékelődött ősi kővárat Arthas szerezte meg a jégtrolloktól, mára a túlélők elkeseredett küzdelmet folytatnak a hatalmas végvárat uraló élőhalott testvérekkel,a Lich Király ügynökeivel és minden más behatolóval szemben. 4 főellenség található itt, a legutolsó Tharonja próféta, aki talán egykoron valóban egy troll volt, csak loaként újjászületve, kígyóistenség képében próbálta megmenteni népét.
    • GunDrak (76-78) - A Drakkari jégtrollok központja, ZulDrak belsejében található épületegyüttes földalatti területe. Itt őrzik a jégtrollok igazi kultúrájának maradványait, ide sem az Élőholt Csapás, sem pedig a kalandozók nem léphetnek be büntetlenül. A trollok állatistenségeinek erejét összpontosítva próbálnak kitartani addig a napig, amíg újjá nem építhetik birodalmukat. 4 főellenség található itt, az utolsó Galdarah, aki a leginkább tisztelt troll állat, a gyapjas orrszarvú megtestesüléseként, Akali prófétájaként küzd az utolsó jégtroll menedék fennmaradásáért.
  • Ulduar:Storm Peaks (Viharcsúcsok) távoli, hóval lepett északi kiemelkedésén terül el az Azeroth planétát átformáló titánok három nagy városának egyik leghatalmasabbika, ahol korokkal ezelőtt alkották meg e világot majdan benépesítő fajainak őseit. Ez a mélyén a jégbe és sziklába vájt komplexumban található ugyanakkor egy ősistenség, Yogg-Saron elfeledett szörnyeteg testének és erejének börtöne, akit a titánok győztek le, és zártak el évezredekkel az sárkányrendek kialakulása előtt. Ám a Panteon távozása után viszont a félelmetes bestia újra kiterjesztette szellemét és megbabonázta a titánvárosban hátrahagyott őrség tagjait, köztük Lokent, aki a leghűségesebbik lett mind közül, és támogatva mesterét, a helyi vastörpéket (iron dwarf) és vasóriásokat (iron giant) is a bukott ősistenség karmai közé terelte, hogy a gólemhadaival és tűzelementálok ezreivel együtt meghódítsák a fagykontinenset. Azeroth fiatal fajai akkor szereztek erről tudomást, amikor a Explorers League (Felfedezők Ligája) nevű szövetséges törpe szervezet vezetője, Bronzszakáll Brann (Bronzebeard) fel nem fedezte a várost és annak titkai után nem kezdett nyomozni. Két öt fős normál insta és egy 10 vagy 25 fős portya insta fedheti fel a letűnt teremtők munkáit.
    • Halls of Stone (A Kő Csarnoka; 77-79) - A titánváros egyik ágaként itt tárolják s elemzik a Titánok munkásságát, és talán itt alkották meg a földembereket (earthen), a törpék őseit is. 4 főellenség (ebből az egyik egy eseménysorozatként végbemenő támadóhullám), az utolsó Sjonnir, a Vasformáló (The Ironshaper) vas vrykul, aki a titánváros e szárnyának titkát vigyázza, és mint minden vas vrykul, ő mérhetetlenül megveti a húsból álló lényeket, tehát a fiatal fajok képviselőit.
    • Halls of Lightning (A Villám Csarnoka; 80) - A titánváros másik ágaként a vas vrykulok teremtőhelye. 4 főellenség található itt, a legutolsó pedig a Panteon árulója, Loken, aki mesterének ördögi tervét kiszolgálva alkot százával, ezrével fémtestű barbárokat.
    • Ulduar (80+) - A 3.1.0-ás javítócsomag által vált elérhetővé a központi titánnegyed, maga Ulduar. A bukott ősistenség itt gyűjti maga köré haderejének legjavát, hogy kívánalma szerint azonnal lángba borítsák a jégvilágot, és hogy a titánok által megformált ősnemzetségek leszármazottjain álljon bosszút. A hatalmas, a két oldalágnál is tündöklőbb, aranyló és titokzatos óriásváros számtalan veszélyt tartogat, amit Brann törpe kalandozó fedezett fel először, és vezetése alatt a Szövetség és a Horda egymással összefogva próbálják megmenteni a jövőt. 13 végső főellenség található itt, többségük a gonosz szörnyeteg által megbájolt, illúziókba kergetett, vagy a Panteonhoz hűséges titán, a legutolsó pedig természetesen maga a Yogg-Saron.
    • A játékosok a külön kondíciókkal elérhető nehéz mód (hard mode) alatt további egy, igen erős entitánst, Algalon, a Megfigyelő (the Observer) nevű elementálszerű éteri lény ellen is megküzdhetnek, aki mélyén a titánvárosban található meg, a Celestial Planetarium (Égi Planetárium) részén. Ez a különös, emberalkatú szellem a titánok utolsó hátramaradt őre, aki Loken halálát követően ébredt fel, és elkezdte elemezni Azeroth helyzetét. Arra a következtetésre jutott, hogy a súlyos fertőzöttség miatt (vélhetőleg a démoni inváziókat és az élőhalottak hadjáratát értve ez alatt) ki kell irtani minden életformát, majd újra kell alkotni az egész bolygót a legelejétől. Sokan ezt a főellenséget tartják a valódi utolsó főellenségnek Yogg-Saron helyett, a Blizzard által ráaggatott beceneve is erre utalhat: Algalon, a "Portyapusztító" (the Raid Destroyer). Szerverenként csak egyszerre egy helyen, egy óra alatt jelenik meg, és a harc folyamán más zárt portya-insta szerveren nem tűnhet fel.
  • Crusaders Coliseum:3.1.0-ás javítócsomag másik fontos újításként bevezette az Argent Tournament, azaz az Ezüst Lovagi Torna világeseményt a Jégkorona Gleccser északi szélén kiépült táborban, az Argent Tournament Grounds (Ezüst Lovagi Tornapálya) új területén. A 3.2.0-ás javítócsomaggal a lovagi tornapálya közepén épült hatalmas létesítmény elkészült, majd megnyitotta kapuit a bátor kalandozók előtt, akik itt képezhetik ki magukat, és készülhetnek fel a Lich Király elleni végső ütközetre. Egy 5 fős instát, és két 10 vagy 25 fős portya-instát tartogat a Keresztesek Csarnoka.
    • Trial of the Champion (A Bajnok Próbája; 80) - Az első megmérettetés, ami a sok gyakorlás során bajnokká, majd kereszteskatonává lett kalandozók előtt áll. Itt mérhetik össze tudásukat az ellenséges oldal 3 választott bajnokával (méghozzá egyszerre), az Argent Crusade választott bajnokával, majd a halottaiból visszatért Sötét Lovaggal(Black Knight) szemben. Heroikus mód alatt Bajnoki pecsétek (Champions Seal) is megszerezhetők a főellenségektől.
    • Trial of the Crusader ( A Keresztes Próbája; 80+) - A második megmérettetésként már inkább befogott szörnyetegek vagy bebörtönzött gonosztevők ellen kell megvívni az ellenséges oldalról kinevezett bajnokok mellett. 5 végső főellenség várja az elszánt harcosokat, legutolsóként pedig visszatér a bukott pókkirály, Anubarak.
    • Trial of the Grand Crusader ( A Nagy Keresztes Próbája; 80+) - Az utóbbi, A Keresztes Próbája portya-insta nehéz módja, ahol a főellenségek még erősebbek, de persze még jobb felszereléseket jutalmazhatnak meg.
  • Caverns of Time: Culling of Stratholme (Az Idő Barlangja: Stratholme megtisztítása; 80) :Tanaris sivatag mélyén kanyargó Idő Barlangjának negyedik, ötfős ágaként a Harmadik Háború újabb döntő eseményének korába repíti vissza a kalandozókat. Stratholme városa ekkor a Order of the Silver Hand (Az Ezüstkéz Lovagrend) központjaként tündökölt, de egyik fiatal tagjuk, az ekkor még hercegi rangú Arthas meggyőződése szerint a Lordaeron királyságát elárasztó Élőholt Csapás megfertőzte a várost mételyezett gabonabálák behozatalával, ezért minden lakosát el kell pusztítani, mielőtt azok átváltoznak élőhalott zombikká. Az ifjú templomos lovag tervét mentora, Fényhordozó Uther (the Lightbringer) és plátóivá lett szerelme, Büszkmocsár Jaina (Proudmoore) ellenezte, és végleg magára hagyták az őrület szélére sodródott lovagot. A World of Warcraftban viszont az időutazó kalandozók támogathatják őt tervei megvalósulásába, az élőholtak támadásának megfékezésében és a 4 főellenség, köztük a legvégső, a város belső szétzüllesztését, és pusztulását kiötlő MalGanis démoni félelemúr legyőzésében. Az itt található időutazós normál instákkal ellentétben ide nem kell a Keepers of Time (Az Idő őrei) frakció kulcsa ahhoz, hogy a játékosok heroikus mód alatt is visszatérjenek a népirtás helyszínére.
  • The Violet Hold (Az Ibolya Börtön; 75-77): Dalaran fővárosának mágikus börtöne, amit Maligosz azúrkék sárkányaharcosai, és pribék varázslói vetek be, hogy a Nexus Háborút aKirin Tor szívére is kiterjesszék. Az öt kalandozó a betolakodók által véletlenszerűen kiszabadított 2 börtönlakó legyőzetése után az ostromot vezető Cyanigosa kék sárkányhölggyel találhatják szembe magukkal.
  • Naxxramas (80+): Naxxramas egy ősi nerubiáni nekropoliszként (necropolis) szerepelt a Harmadik Háborúban, hogy erődként szolgálva sikeresen terjeszthessék el az Élőholt Mételyt (Blight) és főhadiszállásként az Élőholt Csapás seregét duzzasztotta. A nekropolisz felépítésében kulcsszerepet játszott a Cult of the Damned (Az Átkozott Kultusza) nevű sötét szekta, amelyet KelThuzad, egy egykori dalarani főmágus alapított. A klasszikus alapjáték alatt Naxxramast a Járványföldek (Plaguelands) megtisztítására esküdött fanatikusScarlet Crusade (Skarlát Kereszteshad), és a Szövetség, valamint a Horda támogatását is élvező Argent Dawn (Ezüst Hajnal) bajnokai megostromolták, ezért a megfertőzött földek keleti részéből Sárkánymételyre teleportáltatta a Lich Király, hogy az Élőholt Ostor előbástyájaként szolgáljon. Ez a 10 vagy 25 fős portya-insta 15 végső főellenséget tartogat, a legutolsó természetesen KelThuzad főlích.
  • Chamber of Aspects: Obsidian Sanctum (Az Aspektusok Terme: Az Obszidián Szentély; 80+): A Sárkánymétely közepén kiemelkedő szent Wrymrest templom mélyén a kiválasztott 5 sárkányrend szentélyei kapnak helyett, ahol elsőként a fekete sárkányok portálja nyílt meg. A vulkanikus területen 3 homálysárkány főellenség és egy fekete sárkányúr, Sartharion, az Onix Védelmező (the Onyx Guardian) várja a kalandozók 10 avagy 25 főnyi portyáját.
  • Vault of Archavon (Archavon Tárnái; 80+): Northrend szívében található Wintergrasp ("Télfogás") zóna egy letűnt titánerődöt foglal magába, amelynek birtoklásáért vérre menő harc folyik a két oldal között. Amelyik oldal elfoglalja a régió legfelső területén kiterjedt hatalmas aranyló várat, a helyi raktáros mellett megnyílik az út minden szövetséges bajtársának ez a portya-insta is. A második kiegészítő alapból egy végső főellenséget rejtett el, Archavon, a Kőőrző (the Stone Watcher) nevű emberalkatú sziklaóriást, de a további két javítócsomag még kettővel, Emalon, a Viharőrző (the Storm Watcher) vasóriással (3.1.0-ás javítás), és Koralon, a Lángőrző (the Flame Watcher) tűzóriással (3.2.0-ás javítás) bővítette ki. Mindhárom főellenség a 10 vagy 25 fős portyák kasztbeli elosztásától függetlenül a megjelenése idejében kijött legjobb epikus PvE vagy PvP páncéltárgykészletekből szórhat el kettőt-hármat.
  • Icecrown Citadel (Jégkorona Kastély; 80++): Lich king kastélya. Van három 5 személyes insta a The Forge of Souls, Pit of Saron, és a Halls of Reflection – . És még található itt egy 25 személyes raid ahol meg lehet szerezni a tier10 armor set-eket továbbá itt található a már végre megölhető lich king. Egy érdekesség, hogy itt lehet összeszedni a második legendary 80-as itemet a Shadowmourne-t is.
  • Ruby Sanctum (Rubin Szentély; 80+): A wotlk (Wrath of the Lich King) 3.3.5-ös javításában lett betéve, az EU szervereken a 3.3.5a-ba. A történet elején minden normális volt, de a ruby sanctum portáljának az őrei kezdtek eltűnni, később már halott őröket fedezett fel a vörös sárkánynemzedék. Később jöttek rá, hogy a fekete sárkánynemzetség támadja a szentélyt, hogy elpusztítsa a vörös sárkányok tojásait. A raid felépítése sokban hasonlít az Obsidian Sanctum (Obszidián szentély; 80+)-éhoz, ez is egy "völgy" aminek egyik oldalán a bejárati portál, a további 3 égtáj felé kisebb ellenségek, majd középpen Halion áll mint a főellenség. A harc érdekessége, hogy a raidnek ketté kell oszlania, hogy a valós és a Twilight (alkony) valóságban is üssék a szörnyeteget, mivel ha ezt nem teszik, akkor Halion túl erős lesz a másik oldalon és könnyen bevághatja az egész raidet.

Ezzel a kiegészítővel megszűntek az egyes frakciókhoz köthető insták kora. Van 4 jelentős frakció (The Wyrmrest AccordThe Argent CrusadeThe Kirin TorKnights of the Ebon Blade), amelyek raktárosaiknál már barátságos hozzáállásnál megvásárolható saját köpenyük. Ha egy adott frakció köpenyét viseli a játékos egy 78-80. szintű, vagy heroikus nehézségű instában, a választott frakció számára gyűjti be az ellenséges mobok leölésével járó reputációs pontokat. Ezt a folyamatot Championing, azaz Bajnokká válásnak nevezik és egy egyszerű permanens hatás formájában jelzi a játékosnak (és mindenki másnak is), hogy mely hatalom kegyeiért száll harcba. Ha éppen nincs köpeny a játékoson vagy teljesen más köpenyt hord (klánköpeny, jutalomköpeny), akkor sem vész kárba a reputáció, mert a szövetséges Valiance Expedition, illetve a hordás Warsong Offensive nagy frakciókhoz vándorol.

A játék készítői most kedveznek a kevesebb szabadidővel rendelkező játékosoknak is. Nem kell keményvonalas (hardcore) játékosnak lenni és fél klánnal portyázni egy helyen, lehetőséget adnak arra, hogy 10 fővel is nekivágjanak a kihívásokra vágyó játékosok. Cserébe gyengébb ellenségek és főnökök várhatók, akik csekélyebb választékkal, és közepesen erős lila tárgyakat szórhatnak, így a Burning Crusade alatt bevezetett normál és heroic (heroikus) nehézségi fokozat alapján írták újra a portyázást is. 10-fős portya.insta a normál, a valódi 25-fős az pedig heroikus.

Fontos változás még, hogy a 80. szintű heroikus instákban és normál portya-instákban már nem Badge of Justice (Az Igazság Jelvénye) jutalomtárgyakat szerezhetnek a játékosok, hanem Emblem of Heroic, a Hősiesség Emblémáját, így nem gyűjthetnek össze jelvényeket a 70. szintű instákból. A heroikus portya-instákban pedig már Emblem of Valor, a Bátorság Emblémája szerezhető a legyőzött végső főellenségektől. A 3.1.0-ás javítócsomaggal, az Ulduar titánváros megjelenésével a normál portya során a Bátorság, míg a heroikus kalandban már egy ú.j Emblem of Conquest, a Hódítás Emblémája jelent meg. A készítők vélhetőleg észrevették, hogy az ez követő javítócsomagok átláthatatlanná tehetik a tárgybeváltós rendszert, és így magát a felszerelések érzékeny erőegyensúlyát is, ezért a 3.2.0-ás javítással eltörölték a főellenségek által elszórt Hősiesség- és a Bátorság emblémáit, így a kiegészítő heroikus instái alatt már a Hódítás-, míg az újabb, a Emblem of Triumph, azaz a Diadal Emblémája a Keresztesek Csarnoka két portyáján kaparintható meg. Mivel a két korábbi embléma beváltására szakosodott kereskedők megmaradtak, mindkettőnél van mód átalakítani a megszerzett Hódítás emblémákat a kiválasztott régire, a Diadal emblémát pedig Hódításra, így a friss 80. szintűek is megszerezhetik az átkonvertálás nélkül amúgy elérhetetlenné váló korábbi epikus felszereléseket, nem is beszélve az első megvásárolható epikus csiszolatlan drágakövekről, amelyeket csak a legelső emblémákkal lehet kiváltani, és a képzett ékszerészekkel megmunkálni.

 

Szavazás

Mi a kedvenc játékod?
Star Wars Jedi Knight Jedi Academy
Call of Duty Modern Warfare II
Call of Duty World at War
Call of Duty 4 Modern Warfare
Call of Duty 2
Call of Duty
GTA IV
GTA San Andreas
GTA Vice City
Warcraft 3 Frozen Throne
Warcraft 3
Counter Strike Source
Assasins Creed
Star Wars Jedi Knight Jedi Outcast
Star Wars Battlefront II
Star Wars Battlefront
Lord of The Rings Battle For Middle-Earth
Sims III
Sims II
Sims
Fifa 10
World of Warcraft
Assassins Creed II
Asztali nézet